Το μαντήλι των δακρύων (Santina Kon - Σοφία Στρέζου)


Santina Kon
Δεν κλαίω...
Θα κατηγορηθώ για αντίσταση κατά της αρχής.
Πονάω ακόμα...
Θα μηνυθώ για τα δάκρυα που πρόδωσα.

Σοφία Στρέζου
Όσα τα δάκρυα,
τόσες κι οι μηνύσεις
που μου προσάπτουν
για κείνους τους πόνους
που δεν αντιστάθηκα
κι άφησα να με οδηγήσουν
ενώπιος ενωπίω
στις δικαστικές πλάνες
εξακολουθητικής δικαίωσης
ροής των δακρύων.

Santina Kon
Μάζεψα τα δάκρυά μου,
τα έκρυψα στο μαντήλι μου,
το δίπλωσα
το έβαλα κάτω από το μαξιλάρι μου
κι αποκοιμήθηκα μέσα σε εσώψυχες διαδρομές,
είδα για μια φορά ακόμα
ότι χάνω το σωστό μέσα από το λάθος,
ξαναταίριαξα τον πόνο με την γνώση
και δραπέτευσα από την δίνη του εφιάλτη μου
που σαν έρωτας φαινόταν
και έρωτας δεν ήταν.
Ξόρκισα την πλάνη μου
έσφιξα γερά το μαντήλι στο χέρι μου
κι ορκίστηκα να μην ξανακλάψω ποτέ...

Σοφία Στρέζου

Άφησα τον πόνο να με οδηγήσει στη γνώση,
μόνον εκεί μπορούσα να δραπετεύω
από διαδρομές μνήμης
που δοκίμαζαν αντοχές λύπης
σε λυγμών διπλωμένα μαντήλια.
Εφιαλτική μοναξιά
με μανιφέστα σιωπής
σε ώρες αβέβαιες
προκαλεί και προκαλείται
από γοητευμένη πλάνη
για να κυριαρχούν
αδυναμίες ηλιοχιόνιστες...